lørdag, juni 24, 2006

Forandring fryder..eller?


Så har jeg gjort det. Jeg har flyttet. Flyttet fra byen som har vært hjemmet mitt i syv år. (det er lenge i mitt perspektiv!) Jeg har hatt hverdagene mine her. Jeg har vært ensom her. Jeg har fått venner her. Og nå reiser jeg altså. Fra gamle venner, og nye venner. Og fra mennesker som jeg gjerne skulle lært bedre å kjenne. Jeg kjenner at det er trist å dra. Det har vært vanskelig og vondt å rive opp røttene. (mye verre enn jeg trodde da jeg startet denne prosessen.)

Og akkurat nå er det mye og mange å savne. Det føles rart. Og ”hjemme” er et sted mellom kassene med tingene mine og minnene, og et sted der fremme. Jeg tror jeg er litt melankolsk av meg. Og jeg blir fort vedmodig og litt trist av å tenke på at en epoke er over, og at ting ikke kommer til å fortsette slik de har gjort en god stund. Selv om jeg flytter tilbake vil ting være annerledes. Men det er en del av livet. Man forandrer seg. Mennesker og livssituasjoner endres. Vi må videre. Rundt neste sving. Oppdage nye høyder og daler osv.

Og innerst inne tror jeg vel at et lite oppbrudd kan være en bra ting. Man blir nødt til å ta en ekstra kikk på livet sitt. Og tenke gjennom ting. Kanskje man på den måten kan finne ut mer om hva som er viktig og hva som er mindre viktig, og hva som er verdt å ta vare på. (det føles faktisk ganske bra å levere inn et par sekker med klær til Fretex, og ha med seg litt mindre baggasje videre..:)

Så selv om jeg akkurat nå har lyst til å ta første fly tilbake til Bergen, vet jeg at det er mye bra i vente. Nye mennesker å bli kjent med og spennende steder å både se og oppleve. Det er både skremmende og spennende å bevege seg inn i noe nytt og ukjent. Og jeg både gruer meg og gleder meg på samme tid.

Da er det ekstra godt å vite at det er en som passer på meg uansett hvor i verden jeg reiser og at virkelige vennskap tåler litt større avstand:)

8 Comments:

Blogger AnnieB said...

I'm going to miss you....:( Men jeg er veldig stolt av deg Maggie! God tur til Hawaii. ALOHA!

9:44 a.m.  
Blogger Margrethe said...

Kommer til å savne deg også ekssamboeren min.. Kommer jo til å miste helt kontrollen over hva du driver med;) (Kanskje jeg endelig kan finne ut hva "Aloha" egentlig betyr..)

11:39 p.m.  
Blogger Grete Winther Westrum Løvås said...

Så du skal til Hawaii! Det hørtes jo kjempespennende ut! Det er så sant det du skriver på slutten der. Virkelige vennskap tåler avstand. Håper du går en fin og god tid imøte.

Klem, Grete.

8:18 p.m.  
Blogger Olaug said...

Så spennande at du sga te Hawaii ja! Det bler nok ein opplevelse for livet:-)

3:33 p.m.  
Blogger Elin said...

Hei snuppa.. Du vil bli savnet.. Men jeg må si at.. fy søren du er kul og tøff som reiser avgårde sånn.. Jeg håper du får det helt knall.. hold kontakten da :-) skal sende deg en mail så du ikke har noen unnskyldning lenger.. he he.. Aloha!!

Klem Fra Elin

10:59 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Maggie! Hvor er du? Hvis du er innom internet en gang iblant må du fortelle oss hvordan det går borte i Stillehavet!! Hvor skal du på Outreach??

Jeg ønsker deg alt godt, og husk at du kan lære like masse av en "dårlig" DTS som av en god en... :) (ikke at jeg tror du er på en dårlig en...)

Vera

11:50 p.m.  
Blogger Amelie78 said...

Kjente meg igjen i dette... tankene og måten du skrev på. Vemodet, melankolien, nostalgien. Den som ofte kommer når man avslutter en epoke i livet og begynner en ny. Har faktisk akkurat skrevet om dette med å avslutte ting... - selv om det kanskje handler mer om å lukke dører.

Lenge siden jeg hadde vært her nå. Skal linke deg :)

Ha en god dag!

H.

1:06 p.m.  
Blogger Ragnhild said...

wow. Hawaii.Så spennende. Blir nesten litt misunnelig;) Fint skreve forresten. Tror du har mye bra i vente. Å e det noe me mennesker e gode på e det å omstille oss å tilpassse oss nye ting når me må:)Å savne e vel naturlig, og litt positivt og.

I ein av mine yndlingssanger hette det: "Eg like å savna, då kjenne eg at eg hørre te, då vett eg at eg e glad i nåken, som gjørr meg te den eg e:) fra "På vei"
Bjørn Eidsvåg

Tippe du komme te å få det knall. Bless.

ps. ska fortsett å lese her. Fin blogg!

7:34 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home