mandag, april 24, 2006

Tanker på en mandag..

Jeg liker..

å se ut vinduet
uten å tenke på noe spesielt
å drikke peppermyntete
av en stor kopp
å være sammen med gode venner
lenge
å ikke nødvendigvis si så mye,
uten at det blir pinlige pauser av den grunn
å bare være stille
eller å le
av noe som egentlig ikke er spesielt morsomt
å lytte
når samboerne mine synger tostemt


Jeg liker ikke..

når jeg har så mange tanker i hodet
at det er umulig å sove
når jeg får spørsmål
som jeg ikke kan svare på
når noen jeg er glad i er lei seg
og det er min feil
når jeg får dårlig samvittighet for det jeg burde og skulle
men ikke har fått gjort i dag
litt sånn som nå
men i morgen
er det tirsdag..

7 Comments:

Blogger Olaug said...

Jeg liker ikke..

at det snart er EKSAMEN!!

1:43 p.m.  
Blogger Margrethe said...

Lykke til på eksamen Olaug! Etterpå er du vel ferdig lærer, og det er jammen ikke verst!:)Ikke så gøy å skrive masteroppgave heller forresten..

5:55 p.m.  
Blogger AnnieB said...

Jeg liker det du skriver.
Jeg liker å vekke deg om morgenen.
Jeg liker dine nybakte brød.
Jeg liker at du kjører ut bilen for meg.
Jeg liker når du spiller fiolinen din og jeg og Elin synger tostemt :)

3:00 p.m.  
Blogger Margrethe said...

He,he nå måtte eg le. Kanskje like greit å ikke komme inn på hva du ikke liker med samboerskapet;)Supert at du vekker meg om morgenen forresten:)

4:00 p.m.  
Blogger Elin said...

Jeg liker også når du drar fram fela di og spiller tir na noir med oss.. tjohoii...
Du er fin du Maggie...

12:12 a.m.  
Blogger Grete Winther Westrum Løvås said...

Jeg liker å lese bloggen din :) I dag er det tirsdag, og jeg håper du har en bra dag.

2:53 p.m.  
Anonymous Anonym said...

- fint dikt! Spesielt slutten likte jeg godt (det en ikke får gjort i dag, får en kanskje gjort i morgen)

Har selv skrevet en del dikt. To av dem har jeg publisert på bloggen min (se mars 2006).

Elisabeth
(disno.abcblogg.no)

6:00 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home