søndag, januar 01, 2006

1. januar

Den aller første dagen i et splitter nytt år. Jeg kan begynne litt på ny i dag, tenker jeg. Da mener jeg ikke å lage diverse nyttårsløfter. Men jeg tenker på alle de blanke dagene som ligger foran og som ikke har rukket å bli fylt med hverken gleder eller sorger ennå. Jeg tenker på fargestiftene og hele pakken. Bare et stort potensiale. Og muligheter. Ganske spennende egentlig.

Jeg vet jo (av erfaring) at året ikke skal bli gammelt før det allerede har blitt en vane. Et par dager kun, så er det ikke så spennende lenger. Men i dag er det fremdeles spill nytt.

Det er jo egentlig litt sånn hver dag. At vi får en ny start, mener jeg. Jeg skjønte plutselig det, at hver dag er en helt ny mulighet med ny nåde. Selv om jeg hadde visst det lenge i teorien. Jeg trenger ikke dra med meg ting fra fortida, fra gårsdagen. Jeg får lov å legge det bort, begynne på ny. Jeg liker nye begynnelser. Og det å få en ny sjanse. Og jeg vet jeg trenger det. Godt nytt år!!

1 Comments:

Blogger AnnieB said...

Takk og lov for nye sjangser! At vi har en tolmodig og sjenerøs Gud skal være snickers og twist. Tenk at Han gir oss ny nåde hver dag. Det er ganske utrolig å tenke på... Nå må jeg sove slik at jeg kan våkne opp til en splitter-ny dag med nye muligheter og fersk nåde. :)

12:08 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home