torsdag, november 24, 2005

Livet er lett..

Hvem har sagt at alt må være så komplisert?
Jeg som bare ville ha et enkelt liv..

Kunne sitte på kafê i flere timer, uten å ha dårlig
samvittighet av den grunn.

Hvorfor skal alle kreve så mye av meg?
Forvente så mye?
Av meg?

Jeg vil bare ha et enkelt liv.
Gjøre noen glad. Hjelpe noen kanskje.

Hvorfor må man prestere så mye?
Jeg?

Å kunne krølle seg sammen i senga.
Og bare sove videre når klokka ringer..

Å ikke rekke alt det man burde og skulle.
Jeg vil bare leve.
På min måte.
I mitt tempo.
Akkurat nå.

1 Comments:

Blogger Grete Winther Westrum Løvås said...

Tror veldig mange kan kjenne seg igjen i diktet ditt, Maggie. Vi føler at andre forventer mye av oss. Noen ganger stemmer det. Andre ganger er det bare noe vi tror. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å sitte på kafe i mange timer :) Kanskje er det nettopp det Han ønsker at du skal gjøre noen dager?

Tror alle er tjent med å ta det litt med ro. Stoppe opp av og til, og kjenne etter. Kjenne at en lever og tenke over hvorfor en stresser så mye.

4:59 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home