søndag, desember 04, 2005

Valg fri

Jeg lurer på om Gud visste hva Han gjorde da Han ga meg ansvaret for livet mitt. Forstod Han egentlig hva det innebar, å gi meg helt og fullt fri vilje til å treffe mine egne valg? Han må jo ha visst allerede før jeg ble født hvordan jeg ville rote det til. Livet mitt altså. Og hvordan jeg gang på gang ville falle fra stadig nye høyder.

Denne grenseløse friheten med et uendelig antall valgmuligheter. Så vanskelig å vite hva som er rett å velge. Og så lett å velge feil. Kanskje et liv fritt for valg ville vært bedre?

3 Comments:

Blogger funky_uncle said...

Det ville kanskje vært lettere, men vi ville ikke hatt noen hverken å skylde på eller å takke...

Kanskje man kan velge å ikke tenke på det?

8:09 p.m.  
Blogger Margrethe said...

Ja, det ville kanskje blitt litt kjedelig i lengden, å bli fortalt hva en skal gjøre mener jeg.

Men det er lett å se tilbake å tenke at hadde jeg bare hatt litt bedre veiledning hadde alt gått så mye bedre..

1:53 a.m.  
Blogger Grete Winther Westrum Løvås said...

Og så er det dette med at en ikke kan tvinge noen til å elske. Kanskje kjærlighet hadde hatt en annen betydning da... Hvis Gud hadde skapt oss uten mulighet til å vende Ham ryggen. Jeg kan jo ikke tvinge barna mine til å elske meg, men kanskje de elsker meg fordi jeg elsker dem...

Liker diktene dine :)

10:25 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home